Monday, June 4, 2012

Hegemonia iPhone 4 în România

Piaţa românească de telefonie mobilă mi se pare domninată în mod autoritar de iPhone 4. La rândul meu,  trebuie sa recunosc ca am tot iPhone 4, dar de asemenea trebuie să recunosc că nu m-aş fi aşteptat la o asemenea avalanşă în randul bucureştenilor. Nu cred că s-a făcut vreun studiu de piaţă până în acest moment dar cu siguranţă ar fi necesar unul. Mă voi arunca puţin acum să spun că după părerea mea şi după ce am putut vedea în Bucureşti, 1 din 6-7 bucureşteni, are fie iPhone 4 fie măacar un iPhone 3G. A deţine un iPhone 4 în condiţiile de faţă nu mai reprezintă un lux. Din curiozitate (vă spun, personal, mi s-ar părea foarte interesant un studiu de piaţă printre deţinătorii de iPhone) am întrebat fete dar şi băieţi pe care i-am văzut cu iPhone, care sunt motivele pentru care şi-au cumpărat acest telefon? Unele răspunsuri m-au pus pe ganduri serios, altele mi-au fost foarte folositoare deoarece m-au ajutat să descopăr noi utilizări ale telefonului. O bună parte din cei pe care i-am întrebat, şi-au achiziţionat un iPhone 4 pentru că "este cool, este la modă, au şi prietenii mei, pentru facebook, pentru agăţat tipe în club!!!" dar au fost destui cei care şi-au achiziţionat telefonul pentru nişte scopuri foarte utile.Alţii au trecut de la Blackberry la iPhone pentru că după părerea lor sunt mai stabile şi au mai puţine hibe şi tot aceştia păreau foarte interesaţi de a trece mai departe de la iPhone 4 la Samsung Galaxy S3, aceştia fiind cel mai bun exemplu de clienţi foarte greu de fidelizat.
Dar eu de ce mi-am cumpărat iPhone 4? Ei bine, întâi am avut iPhone 3G şi m-am îndrăgostit pe loc de sistemul de operare iOS. După doua zile în care l-am 'butonat' cât am putut, am hotărât că următorul telefon pe care mi-l voi cumpăra să fie iPhone 4 şi un an mai tarziu, mi-am făcut cadou un iPhone 4 :)

0 comments: