Tuesday, September 4, 2012

Așa cum “Mă-ta are cratimă!”, varianta corectă e "voiam" nu "vroiam"

Săptămâna trecută a fost isterie pe Facebook și Google + cu melodia celor de la Sector 7 & Krem "Mă-ta are cratimă", o melodie în care ei bat obrazul românului pentru greșelile gramaticale așa des utilizate în vorbirea de zi cu zi pe strada, la tv, dar și în melodii. Băieții se iau de cei de la B.U.G. Mafia pentru melodia aia veche și de demult "Un 2 și 3 de 0" pentru "nu e nimic pe lumea asta la fel ca viața care o am în cartier" plus multe alte chestii. Da, fac bine, românul trebuie să învețe să vorbească corect. Am avut și eu această problemă cu "pe care" însă Mara (mulțumesc frumos!) m-a corectat și corectat și corectat până mi-a intrat la cap. 
Dar, aseară, Anca mi-a atras atenția asupra unei chestii: băieții care corectează pe toată lumea și au devenit virali cât ai zice pește, au o greșeală gramaticală fix la începutul melodiei :))
"Eram prins la birou, dar cu mintea pe afara
Vroiam sa ma plimb, sa ma bucur de vara"
Conform scri.ro, există verbul a voi, conjugat corect în forma voiam. Există verbul a vrea, conjugat corect în forma vream. Vroiam este o îmbinare incorectă a celor două de mai sus.
Chiar dacă pe internet, atunci când căutați versurile, veti găsi scris "voiam", ascultați melodia cu atenție și îmi veți da dreptate :)

Vrei să te convingi? Dă click aici

0 comments: